[Agslo nyhetsmail] AGSLO nyhetsmail 13 november 2016

nyhetsmail at agslo.se nyhetsmail at agslo.se
Sun Nov 13 09:22:55 CET 2016

*AGSLO*
ARBETSGRUPPEN FÖR STUDIUM AV LEDARSKAP OCH ORGANISATION

    Nyhetsmail 13 november 2016

      Seminarium: Att navigera i en komplex organisation:
      Identitetsdynamik på arbetet

Välkommen på seminarium den 17 januari 2017, kring identitetsdynamik i
våra organisationer med Magnus Larsson, docent och lektor på Copenhagen
Business School. På seminariet presenteras några inflytelserika
teoribildningar kring bland annat ledar- och följaridenitet och
identitet som kontroll och styrning, och vi diskuterar hur
identittesbegreppet kan hjälpa till att synliggöra och förstå dynamik i
organisationer och sociala system. Pris för seminariet är 800 kr plus moms.

Klicka här för att läsa mer och anmäla dig!
<http://agslo.se/aktiviteter/177-seminarium-att-navigera-i-en-komplex-organisation-identitetsdynamik-pa-arbetet>

      Workshop: Samverkan och representation, inom och mellan grupper

AGSLO arrangerar den 23/2 kl 13-18 en interaktiv workshop med Björn
Josefsson och Liv Hök, där vi sätter fokus på hur sociala system skapas
och interagerar med varandra, och hur systemet upprätthålls och
utvecklas. Pris för workshopen är 1500 kr plus moms. Klicka här för att
läsa mer! <http://agslo.se/> Mer information kommer inom kort.

      Konferens: Identitet, Tillhörighet och Engagemang, maj 2017

Vem är jag när jag arbetar? Är jag den jag vill vara eller får jag en
annan identitet? Var hör jag till och var vill jag höra till? Känner jag
mig engagerad och energisk, eller upplever jag att mitt sammanhang
begränsar och dränerar mig? Deltar jag i flera olika sammanhang, där
själva skiftet är givande, eller kanske slitsamt? Hur finner jag
tillhörigheter där jag kan känna mig närvarande och engagerad, och som
samtidigt ger möjligheter till växt, utveckling och stimulans?

AGSLOs arbetskonferens den 17-20 maj 2017 ger dig en unik möjlighet att
i samarbete med andra genom ett erfarenhetsbaserat lärande utforska
frågor kring Identitet, Tillhörighet och Engagemang. Bifogat finner du
en preliminär konferensbroschyr med mer information. Läs också mer och
anmäl dig på vår websida! <http://agslo.se/aktiviteter/konferens-2017>

      Listening Posts

AGSLO arrangerar Listening Posts i januari på flera platser. Listening
Post är en form där du tillsammans med andra utforskar trender och
tendenser i nutiden, och arbetar med att tolka dessa på en dynamisk
nivå.Läs mer om denna arbetsform på vår hemsida!
<http://agslo.se/aktiviteter/17-listeningpost> Mer information om tid
och plats kommer också inom kort, samt möjlighet att anmäla dig.

      Du som varit med förr……

AGSLO startar ett nätverk för personer som deltagit i en
grupprelationskonferens i AGSLOs eller någon annan organisations regi.

Nätverkets syfte är att fungera som ett forum för erfarenhetsutbyte
kopplat till tidigare upplevelser på en eller flera
grupprelations-konferenser. Det handlar om att pröva och kanske byta
tankegångar och perspektiv. Programmet kommer att bygga på deltagarnas
egna bidrag, men kan också innehålla inslag av t.ex.”storytelling” som
underlag för diskussioner om ledarskap och grupputveckling. När
nätverket väl är utbyggt tänker vi oss att det består av 15-25 personer.

Erbjudandet avser 4 heldagsmöten per år. I priset ingår förutom
förmiddags- och eftermiddagskaffe även lunch samt kostnad för lokaler
och ev. material.

Pris: 8 000:- / år + moms 25% = 10 000:-
Planerade möten 2017: 17 /2, 28 /4, 15/9, 17/11
Plats: Centralt i Stockholm
Anmälan: med e-post till bengt.guva at agslo.se <mailto:bengt.guva at agslo.se>
Deltagare antas i anmälningsordning.
Frågor: Vi svarar gärna på frågor om nätverket både på mail och telefon.
Bengt Guvå: bengt.guva at agslo.se <mailto:bengt.guva at agslo.se> mobil:
0703653851
Liv Hök: livhok at gmail.com <mailto:livhok at gmail.com> mobil: 708143677

Med vänliga hälsningar